Fredagslunk

Gårdagens funderingar om att åka och köpa skor till Ian blev det inget med. Jag var så trött efter nattens bravader att jag inte hade någon ork till det alls. Hoppas barnens hosta går över snart så dom (jag) sover bättre.

Lite sovmorgon fick jag i alla fall. Dennis och Ian var uppe tidigt, men jag och Ted fick sova till nio. När vi vaknat promenerade Dennis och Ian iväg till affären och jag och Ted chillade lite. Tillbaka kom dom med ett stort paket. Ian hade hittat en grej till morfar som han promt skulle köpa, och det gjorde han också för sina egna pengar. 

Runt lunch åkte Ian och jag förbi morfarn och lämnade paketet, då vi ändå skulle iväg och handla en ny golvmopp. 

Sen har det inte hänt något speciellt. Jag och barnen har torkat golven i kök, hall och vardagsrum och sen hade vi lite fredagsmys med god mat och popcorn. 

Nu har Dennis tvättstugepass och jag väntar på att lillfisen ska somna.