Veckans mat

Vi började med pörkölt och bättre än så kan det ju typ inte bli, aldrig någonsin. Tack snälla ungerska påbrå för att du givit mig några av mina favoriträtter. 

Skogspanna med lax. Fattar inte riktigt vad lax, dill och hummerfond har med skogen att göra, men tydligen kan man laga vad som helst och toppa med lite lingon och sen bah "wow, det smakar verkligen skog det här!" Nu låter det ju som att jag inte tyckte att det var gott, men det var det. 

Kycklingsallad med vitlöksbaguette. Namnam. 

Potatis- och purjolöksoppa. Min soppfavorit. Man äter ju alldeles för lite soppa. 

Lasange. Och inte för att skryta eller så, men jag har faktiskt aldrig ätit en lasange som är godare än den jag gör själv 😂 

I lördags var det mello och innan mys med chips och dipp dukades fram så åt vi toast med röra på varmrökt lax. Dregglar lite när jag tänker på det.


Söndagsstek!!! Eller nä. Det skulle ha varit söndagsstek, men jag hade glömt att ta ur köttet ur frysen 😂 Men det var riktig nice med lite engelsk frukost på söndagkvällen. Ian bah "jag tycker inte om bönor". Jag: "Men du kan väl smaka en sked i alla fall?" Ian: "Mums!!!" och äter upp alla bönor. 
Det var den veckan det.