Påskafton

- Mamma, vad är det för gult streck i golvet? 
Det var det första Ian sa när han vaknade i morse 😊 Påskharen hade nämligen lämnat ett gult spår från sängen och in i köket, där han lämnat ett brev till Ian i ett av skåpen. 

Efter en stunds letande hittade han sitt påskägg, som vi fyllt med lego, "motorcykelljud till min cykel" och lite godis. Glad kille. Nu måste vi pumpa däcken till cykeln, sen kan han börja gasa runt där ute. 

Lilla Ted kan ju inte riktigt leta efter sitt ägg än, så han fick sitt direkt i handen. Han fick en brio-anka och en greppvänlig elefant. 

Efter dusch och bad och lammstekstillverkning åkte vi bort på påskfirande hos mina föräldrar. Jag åt så det stod härliga till. 

Lilla Lisa passade på att fylla år idag också, så efter påskmat blev det födelsedagsfirande med tårta. På måndag ska vi på barnkalas, roligt. 

Jag är ju i vanlig ordning sjuk under påsken också och det rinner så mycket i ögonen att jag knappt kan se. När loratadinen började släppa tyckte jag det var dags att åka hem och tur var väl det, för nu ligger jag här i soffan med näsdukar i ögonen. Som va lugg under påsken  alltså.