Grönt är skönt

Några av växterna här hemma tyckte att det behövdes fyllas på lite ny jord i krukorna, så igår släpade jag hem 18 liter jord och idag fick jag jordiga händer. 

Den stora monsteran jag har köpte jag när jag flyttade in här. Fast då var den liten och stod i en liten kruka i fönstret. Den jag har vid tv:n var från början ett blad jag klippte från den stora och rotade. Nu har det på kort tid dykt upp två nya blad på den. Tanken är att den ska bli lite större och sen ska den sättas ner i den stora, så att det blir tätare runt pinnen. 
Än är den tanig och fick nöja sig med att flytta in i en kruka jag fyndade på Stadsmissionen. 

Ett annat spännande projekt jag har är ett skott som jag fick av grannen A-L. Någon slags begonia. Hennes är svinstor och tar upp halva köksfönstret. Min är inte riktigt där än, men den har iaf blivit grövre sedan jag fick skottet. Ser ut som att nåt nytt litet blad är på väg att födas också. 

Det var dagens gröna fingrar det. Får hoppas inte allt har dött av den nya jordchocken när jag kliver upp i morgon 😂