Städning inför helgen

På torsdagar börjar vår helg här hemma. Dennis jobbar inte på fredagar, han har tagit ut föräldradagar för Ian då. Mysigt att få tre hela dagar tillsammans istället för bara lördag och söndag. Jag har i och för sig alltid tyckt att min helg börjar efter jobbet på torsdagen, för fredagarna brukar alltid vara så softa. 


Men i alla fall. Eftersom torsdagen innebär helgstart för mig försöker jag alltid städa undan lite, så man ska vakna på fredagen med lite helgfeeling. Man dammsuger, dammar och puffar kuddarna lite extra. 

Idag gav jag mig på badrummet direkt efter jag vaknade. Ian står och smetar shampoo som rinner ner mellan badkaret och väggen och det blir skitsnuskigt. Katten drar in grejer under badkaret. Nu har jag inte orkat dragit fram badkaret och städat under och bakom sedan innan Ted kom, så nu var det extra mycket äckligt. Extra sunkigt att städa också, då jag varken hade städhandskar eller rätt städataraljer hemma. Inte så himla roligt att skrubba golvet med en liten tvättsvamp bara, men nu är det gjort i alla fall. 

Lillpajsarn sitter fast på mig och käkar just nu, men när han är färdig ska jag sätta fart med resten innan det är dags att hämta hem Lilltroll.

Trevlig helg! 

Väldigt äckligt badrum/Rent badrum