Praktikant på jobbet

Idag har jag haft med mig en praktikant på jobbet. Jobbet? tänker ni säkert då, eftersom ni vet att jag är föräldraledig. Men nu är det som så att det är att vara förälder som är det viktigaste jobbet i hela världen och praktikanten jag hade med mig var Dennis 😂 


Då han är hemma med bruten arm fick han hänga med och se hur ett riktigt jobb sköts. Efter att jag lämnat Ian på dagis (första dagen på två veckor, han hängde runt sin mammas hals som om han älskade henne mest av allt i hela världen. Och det gör han ju förmodligen också, hehe) så packade vi in oss i bilen för att utföra lite ärenden. Först en tripp till Plantagen. Fick tag i växten jag önskade mig i julklapp, men som jag uppenbarligen inte fick eftersom jag fick åka och köpa den själv 😜 Nu har jag äntligen en fjäderkalla. Hoppas den inte dör. Är osäker på vilket väderstreck den vill bo i och mina bästa fönster har jag fortfarande inga fönsterbrädor i. 

Efter Plantagen fortsatte vi mot Coop för att inhandla maten för veckan. Jag säger bara nam nam nam. Fick dock en chock när jag skulle betala. I vanliga fall när jag veckohandlar så går det på runt 700 kronor. Nu tickade siffrorna på displayen bara på och slutade typ aldrig. Det landade på 1021 och jag fattade inte vad som gått fel. Sen kom jag på att det måste varit Dennis som slängt ner massa onödigt i vagnen, hade jag åkt själv hade det säkert blivit billigare. Som den där duschtvålen han tog. Den hade jag inte köpt. Redan där hade jag tjänat in 21 kronor, haha! 

Hem, mata Ted. Sortera tvätt. Städa sovrum. Hämta Ian. Mellis. Mata Ted. Dammsuga sovrum. Ner till tvättstugan. Laga mat med Ian och fixa disken samtidigt. Äta. Mata Ted. Hämta tvätten. Och sen, när båda barnen somnat sitta i fåtöljen. 

Tycker han ser lite sliten ut praktikanten. Han blev väl helt matt av att se hur en riktig jobbdag ser ut 😉

#1 - - Mamsen:

Ha, ha, ha…

#2 - - Dennis:

Hahaha