Inte en så tokig tisdag

Här ligger jag och myser i en ny säng. Dennis har nog gnällt över den gamla sängen i tre år och nu fick han nog. Med all rätt egentligen, den var helt kass och man kände sig som en halvdöd 90-åring när man vaknade på mornarna. 


Jag hade egentligen en annan idé om vad jag skulle ha för säng på min halva av sängen, men gjorde som experterna sa (för ovanlighetens skull). Får se om dom har rätt eller inte. Annars får jag byta till det jag tänkt från början. Det visar sig. Just nu känns det väldigt skönt i alla fall. 

Medan Dennis var och köpte sängen var jag och Ted hemma och passade på att skura golvet i sovrummet. Min gamla hallspegel har legat under sängen sedan hallen tapetserades om för typ två år sedan och nu la jag ut den i en köp och säljgrupp. Det har blinkat tusan i telefonen sedan dess, fått massa meddelanden från folk som vill ha den. 

Ian var med mormor och morfar för att hälsa på den nya kusinen. Det hade väl inte gått så bra, då han fick ett utbrott när han skulle bli påtvingad en haklapp vid maten. Inte så konstigt kan jag väl tycka, han har inte använt haklapp sedan han var 7 eller 8 månader och på dagis äter han mat i skolans matsal och där har dom inte haklapp heller. Stackarn. 

Rolig var han nu ikväll. Han blev sur på mig av någon anledning som jag inte ens minns nu. I vanliga fall vill han helst somna i vår säng, men nu jävlar var han så arg på mig så "JAG SKA SOVA MED PAPPA I MIN SÄNG!!!" 😂😂😂 Ja, gör det du, sa jag och hade svårt att hålla mig för skratt. 

Hoppas det inte blir lika isande kallt i morgon. Det är ju sportlov, så det hade varit roligt att kunna hitta på lite uteaktiviteter, men idag kändes det ju som tiotusen nålar i ansiktet när man var ut. 

#1 - - Mamsen:

Han hade ju jätteskoj med kusin Lisa hela tiden. Hon hade fått en kassaapparat så de lekte Coop och ICA, ha ha. Det lilla utbrottet på slutet var väl inget. Morbrorn var bara rädd om ungarnas kläder. Ingen av dem är väl precis kända för att äta utan kladd och spill… ;)

Svar: Haha! Tänk att det bästa kan vara en tur till Ica eller Coop 😂 Vi måste vara väldigt tråkiga om han tycker det är guldkant på tillvaron 😂😂
Lina