Ut med det gamla in med det nya

Är det inte märkligt det där att så snart julhelgen är förbi så vill man typ totalinreda om hemmet? Eller är det bara jag? 

Vår soffa passerade ju bäst före-datum för över tre år sedan, men då vi tyckte det var dumt att köpa ny soffa när Ian spillde och kladdade överallt sköt vi upp det. När Ted föddes var jag så sjukt less på skabbsoffan så det fanns inte, men det har ju inte funnits pengar till något så onödigt som en ny soffa. Nu börjar jag ju jobba snart igen (buhuuu 😢😢😢), och det enda positiva med det är väl att det kommer in lite mer pengar i hushållskassan, och då kommer byta ut soffa vara på priolistan. Ny soffa och fixa pojkarnas rum. Pojkarnas rum är ju så klart viktigast, men det känns enklare att köpa ny soffa än att ställa sig och riva tapet och skit och sånt tråk.... 😞 Jag har ju inget tålamod och vill att allt ska gå på typ tio minuter, annars tappar jag både intresset och livslusten.... 

Nu har jag iaf fixat en grej i hallen. Som jag skjutit upp sedan jag flyttade hit för strax sex år sedan.... jag är verkligen mañana mañana. Skjuta upp något i sex år som var klart på fem minuter. Det är så typiskt mig 😂

Belysning på farmors tavla! Tadaaa! Äntligen får tavlan den uppmärksamhet den förtjänar!! Att den är ful som fan hör inte hit, för mig finns det ingen finare ändå. Och vi fick äntligen en belysning i hallen, förutom taklampan. Sex års famlande i mörkret är äntligen över. 



#1 - - Renée:

Finns en till positiv sak med att du börjar jobba... SKYYYYYYPE 😍😂

Svar: just ja. hade det inte varit för Skype hade jag aldrig mer jobbat 😂
Lina