En dag i idyllen

Tidigare i år så köpte vänner till pojkarnas farmor en villa i en liten by utanför Laxå. Dom bor i Stockholm i veckorna när dom jobbar och så är dom i huset på helgerna. Idag så åkte vi dit och hälsade på. 

Jävlar i min lilla låda, säger jag. Huset var hur mysigt som helst! På nedervåningen fanns kök, matrum, toalett och allrum och på ovanvåningen fanns två stora sovrum, allrum och badrum. Stor altan och stor tomt. 
Jag brukar sitta och kolla på stugor ibland och här var det ett riktigt hus med riktig toalett och badrum för samma pris som en vanlig liten trerumsstuga med mulltoalett. 

Bara gatan ner låg en loppis också, den var stor och hade massa fint. Bara det gjorde ju den där lilla byn attraktiv i mina ögon. 

Var riktigt mysigt där ute. Vi fikade, loppisade och Ian fick åka på åkgräsklipparen men Axel. Tror dom tyckte om varandra, för Axel bjöd in Ian till att komma fler gånger 😊 Dom hade inte sett Ian sedan han döptes, så det var ju lite roligt. 

Nu funderar jag på om man kanske skulle packa kartongrena, sälja lägenheten och flytta till Röfors. Jag får ju typ två såna där hus för vad min lägenhet skulle säljas för 😂 Snabbt att köra till Västerås går det också. Tog väl typ strax över en timme. Helt perfekt. Undrar om det är nån läkare där i krokarna som kan anställa mig dock. Pendling är jag inte så sugen på. 






#1 - - Mamsen:

Jättefin idyll, ser mysigt ut!