Kampen om tandtrollen

Av någon anledning som jag inte förstår så började Ian tandborstsvägra för några veckor sedan. Fattar inte var han får sina idéer ifrån ibland, men tandborstningen blev plötsligt till en kamp mellan liv och död. Han är mer vid liv och jag är mer död när tänderna äntligen lyckats blivit borstade. Dom två minutrarna borstning känns som två år och båda är typ sjöblöta av svett när det är färdigt. Och båda har tandkräm precis överallt.  


Nu måste jag testa något nytt, tänkte jag. Varken hot eller mutor fungerade. Envisa unge (men det är bra, man ska inte ge sig i första taget, även om det hade varit behagligare för mig om han hade gjort det 😂). 

Knåpade ihop ett tandborstningsschema. Som ska kryssas varje morgon och kväll. 

Verkar fungera. Får hoppas att det fortsätter göra det ett tag. Sen får jag fundera ut något nytt igen 😂

Ser ni det lilla gulliga krysset för ikväll? Var en lagom mallig liten kille som fick kryssa på egen hand 😊 

#1 - - Mamsen:

Barnpsykologi på hög nivå, grattis! Och puss på er!

Svar: Han protesterar fortfarande när man säger att han ska borsta, men det går lättare att övertala med hjälp av kryssen och man behöver inte brottas på samma sätt. Får se om det kommer rulla på eller om det slutar fungera 😂
Lina