Ensamma hemma

Ikväll är lilltroll och jag ensamma hemma, då pappan har åkt med farbror Dogge till Solna för att hälsa på vår farmor. 


Hade storslagna planer på mamma och Ian-mys. Vi skulle äta popcorn i sängen och lilltroll skulle få titta på film hur länge han än ville (inom rimliga gränser förstås). 

Pappan åkte vid halv sex, då satte vi oss och åt mat. Sen bäddade vi ner oss i sängen, jag tänkte vi skulle smälta maten lite innan popcornen. Tog väl tio minuter, sen hade vi somnat båda två. 

Så mycket för det popcorn och filmmyset 😂 Bättre lycka nästa gång.

Jag vaknade igen för en timma sedan och nu sitter jag och väntar på att Dennis ska komma hem någon gång. Det är så tomt när han är borta. Ska försöka ta en dusch för att fördriva tiden. Måste bara lista ut ett smart sätt att kunna kliva över badkarskanten. Har svårt för att lyfta benen högt nu och idag är det extra besvärligt, men det kanske fungerar om jag använder Ians pall. Ska testa. 


Finare fina ❤