Vilken kanonhelg!

Fredagen började med att jag var tvungen att jobba på klämdagen, det är sådär när man ska turas om att vara lediga. Nästa klämmis är det min tur att ha långhelg och det ser jag verkligen fram emot! 


Min lilla mamma fyllde också år i fredags, så på eftermiddagen åkte vi dit på tårtkalas som sedan förvandlades till grillfest 😊 Kan ju inte bli en bättre början på helgen! 

Igår mötte vi upp Lina, Flodde och barnen på marknaden, solen sken, fåglarna kvittrade och karusellerna skränade. Då vi tänkt ta med Ian på Gröna Lund i sommar tänkte jag att det kanske är bra att  vi teståker en karusell och det var så roligt! Ian skrattade så han tjöt och ville åka mer, mer, mer. Nu ser jag verkligen fram emot det där Gröna Lund-besöket 😁

Efter marknaden åkte vi ut till Erikslund en sväng, Ian fick en ny keps (som han vill ha på sig utan att tjafsa) och några linnen. Vi var också in på det där nyöppnade Eko:-, men det var rätt stort så vi orkade inte gå igenom hela. På väg därifrån ville Ian att vi skulle "åka morfar nå kanske", så då gjorde vi det. Brorsan och Emma var också där. Jag låg och solade, Brorsan hade en hårkris  (hahahahahaha) och Ian sprang runt i trädgården och såg lycklig ut. 

Det där med brorsans hår var ju så jävla kul. Han hade varit hos frisören och när han kom därifrån och duschade ur dom två ton vax han hade fått insmetat, så såg håret fördjävligt ut 😂 Så han tvingade mamma att försöka få till det, men så slutade det med att Emma fick åka och köpa en ny klippmaskin för att situationen skulle kunna styras upp 😂 

På kvällen grillade vi och sen rätt vad det var stod Ian naken i trädgården och skulle bada i den iskalla plaskpoolen. Sötungen.

Efter egentlig läggdags åkte vi hem nöjda och glada efter en alldeles härlig sommardag 😊 

#1 - - Renée :

Ouh!! Tjusigt kepa 👍🏻 Nästan så man skulle vilja ha en i vuxensize

Svar: Jag ville ha en likadan. Försökte trycka på den på skallen med spännet längst ut, men det gick inte 😭
Lina