Vårfest

I söndags vaknade jag pigg och glad efter den barnfria kvällen och natten. Eller nä. Nu ljög jag. Jag vaknar aldrig pigg och glad, och när Dennis väckte mig vid halv tio kändes det som att jag sovit i en kvart på ett ungefär. 


Men i alla fall. Vaknade och fixade i ordning oss för att åka och hämta lilltrollet och styra kosan mot Vallby friluftsmuseum, där det var vårfest. Mormorn och morfar följde också med. 

Höjdpunkten för Ian var att klättra på alla stenar. Min höjdpunkt (not so much) var när jag satte mig på en bänk som tydligen var nymålad fast den inte hade någon nymålat skylt på sig. Dennis höjdpunkt var nog när han skulle vara avslappnad och låta Ian gå i en trappa själv utan att Dennis höll i honom med koppel, livrem och inte hade lindat in honom i bubbelplast, och Ian ramlar dom sista stegen och faller med huvudet före ner.

En händelserik dag för samtliga familjemedlemmar. 




#1 - - Mamsen:

Jag kan inte låta bli att garva, ha ha… Du och dina texter. Kan du inte bli krönikör någonstans? Kram vännen <3

Svar: Jag väntar på att bli headhuntad, men det verkar ju aldrig hända?!
Lina