Trasig morfar och "hushuset"

I torsdags fick jag ett samtal från min pappa och egentligen hade jag inte tid att svara, men så tänkte jag att han ringer ju aldrig så det kanske var bäst att svara ändå. Och det var ju tur det. För från till att tänka att jag inte hann med att svara så drog jag från jobbet på två röda. Han lät så himla konstig. Kom hem dit och fick ringa efter ambulans. Väl på sjukan visade det sig att han hade fått en hjärtinfarkt och det hade ju inte varit så kul om man ignorerat det där samtalet... 


Inläggning på Hjärtavdelningen, som är den lyxigaste avdelningen på hela sjukhuset, och så in och laga lite. Nu hoppas vi på att allt blir bra igen. 

Efter dagis på fredagen tog jag med mig Ian för att hälsa på Ian. Han sa redan på morgonen när jag skulle lämna honom att "Morfar är på hushuset. Morfar ont i hjärtat" och ville hälsa på den trasiga morfarn. På sjukhuset flirtade han in sig hos sköterskorna och fick både glass och saft för att "man måste få något när man är så dör söt". Jaha. Jag är fan också söt, men jag fick minsann inget.... 😂 

På lördageftermiddagen var vi upp till hushuset och hälsade på igen en stund. Nästan lite i onödan, för bara en stund efter att vi åkt så fick pappa bli utskriven och "återgå till hemmet", som vi så fint brukar skriva i epikriserna. 

Nu måste morfarn ta det lugnt ett tag. Mer lägga pussel och rita, istället för att leka jaga. Tror det direktivet blir svårare för morfarn att hålla än för Ian...