Helgen som var

Ian och jag gillar ju sovmornar, men i lördags måste han ha glömt bort att det var sovmorgonsdag för han vaknade halv sju. Halv sju en lördag. Det är ju så man vill gräva ner sig själv. 


Well well, vi käkade frukost, läste böcker, kollade på Disney Chanel och lite sånt och sen lurade vi med min mamma på loppis. Den var dock helt b, så vi var väl klara på tio minuter. Jahapp, vad göra nu då? undrade vi. Så kom Dennis med förslaget att åka till Åsby, så då gjorde vi det. 

Där hittade jag till min lycka en växt jag sucktar efter och som jag önskar mig till födelsedagen. Hittade också en skitfin grön papegoja  (inte riktig så klart) som jag kände en stark dragningskraft till. Så jag antar att jag önskar mig en grön fejkpapegoja också 😂 

Ian hittade en stor gorilla som han inte ville lämna och mamma hittade en liten pippi som hon köpte och gjorde en installation med hemma. 

På kvällen kom Lovan med familj, meningen var att vi skulle kolla melodifestivalen ihop, men båda pojkarna blev svintrötta och tio minuter innan det började så åkte dom hem 😂 

Söndagen ägnades inte åt några stora bravader. Vi var ute på gården och lekte en ganska lång stund och sen var vi till affären. Kokade lite soppa och sen var helgen över. 

Tack o lov är det snart helg igen.