Liten sjukling

Usch. Jag blir så ledsen när Ian är sjuk och missar en massa roligt som är planerat på förskolan. Han hann ju liksom typ bara gå ett par dagar innan han blev sjuk igen och nu har han varit hemma dom har dagarna som varit denna vecka. Hostar som tusan, snorig, feber och kan knappt andas stackarn.

Idag skulle dom ha varit ute i skogen och i morgon är det leksaksdag, då alla skulle få ta med sig varsin leksak till förskolan och visa upp för dom andra. Sen är ju han för liten för att förstå att han missar såna saker, men jag är ju står och förstår att han missar sådant han skulle tycka är jättekul.

Igår när han höll på att koka bort och hosta och ha sig, så sa jag att vi går och tar lite medicin så att du blir frisk. Så tog han alvedonen och hostmedicinen och så tittar han på mig och säger ”meeer” med ynklig röst. Han tyckte väl inte att han kände sig frisk efter han tagit det lilla han fick, stackarn.

Jag vabade i måndags och i morgon ska jag vaba igen. Knoosa med sjukling hela dagen. Är planen i alla fall. Det blir väl mer så att jag får försöka lugna ilsken unge hela dagen, han är inte på så bra humör när han är sjuk alla gånger, hehe.