Boxarnäsa

När vi kom hem från dagis igår så såg jag att lilleman var röd om näsan. Inget skrapsår eller så, men ett rött märke. Började inspektera det hela och ser att näsan är typ sne och svullen. Han ryckte bort huvudet och sa aj när jag skulle peta lite på näsan, så jag antar att han har ont.

Ringde till förskolan för att kolla om det varit slagsmål eller om han ramlat eller nå, men det var ingen som hade sett något. Fröken jag pratade med sa att han är ju så tålig, så han säger ju inte till när han gör illa sig, men att dom varit ute och att han kanske haft otur att halka.

I morse hade det röda lagt sig lite, men jag tycker fortfarande näsan ser lite skeptiskt ut. Som att han gått en match med en miniatyr Rocky Balboa. Visserligen gillar jag skeva näsor, men jag vill helst inte att min lilla pojke ska bli kroknäst, så jag hoppas att det lägger sig.

Fredag idag och Ian har beställt pizza. Jag längtar!