Nio saker som jag älskar att äta eller dricka

1. Sås. Vaddå ”sås” tänker ni då. Ja, men sås! Spelar det för roll vad det är för sås eller vad den serveras till? Nä, just det. En god sås behöver inga tillbehör.

2. Levergryta. Mmmm….. så gott. Så krämigt. Så smaskigt!

3. Sniglar! Varför förstöra det goda genom att äta det som förrätt bara? Nä, skit i resten och gör extra massa sniglar istället.

4. Pörkölt. Finns ingen bättre köttgryta än farmors ungerska.

Jaha… skulle man gilla saker att dricka också? Men jag gillar ju att äta…

5. Vatten med iiiiis i!  Helst i mitt sagaformglas med grönt mönster. Ibland tar Dennis det gröna glaset och ger mig det röda eller det blåa. Blir lika knäckt varje gång. Han gillar ju liksom inte ens grönt!

6. Något som smakar citron eller fläder.

Nu går vi tillbaka till ätandet. Mycket roligare.

7. Chips. Fan vad gott det är med chips ibland. Ganska ofta. När vi var uppe i Furudal på hockeyskola en sommar så åt jag en påse chips om dagen. Det var tider det. Fast vi var ju bara där en vecka. Så det blev inte lika mycket chips som det låter…

8. Pick salami! Nomnomnomnom. Dom där ungrarna kan dom. Synd att den är så jädra dyr att man inte kan köpa den oftare.

9. Langos. OBS! Riktiga langos, inte det där skiten som säljs på marknader, festivaler etc.

Nio grejer är inte tillräckligt. Jag gillar ju att äta jättemånga saker. Äta bör man, annars dör man. Men men. Man måste ju hålla sig till reglerna.

Välkomna att skriva egen lista i kommentarerna.

#1 - - Dee:

1. Mackorna på Subway, en favorit som jag får äta alldeles för sällan.

2. En köttbit och pommes frites, eller hur alla brudar! :)

3. Kyckling i olika former, riktigt gott. Hoppa helst över filén, den är tråkig.

4. Varmkorv, underskattat och ofta för lite grejer på.

5. Linas Langos är bland det godaste jag vet.

6. Bakelser. Napoleon, Budapest och såna.

7. Läsk, jag älskar läsk, dock ej sockerfria, då dricker jag fan hellre vatten tror jag.

8. Te är väldigt gott och dricks för lite. Kaffe är inte gott men gott ändå. Ungefär som öl.

9. Avocado med fyllning eller bara med salt.

Det finns mycket som är gott, det får inte plats på en lista med nio punkter.

Svar: Du måste svara på listan under också! 😀
Lina

#2 - - Renée :

Åååh började sjukt bra med sås. Sen tappade du mig men kom igen på nr 7 där du styrde upp det finfint haha