Go green, typ

Förra veckan klippte jag av dom gamla stänglarna på mina orkideer, då blommorna hade ramlat av och stänglarna börjat torka lite. Det har redan börjat komma upp nya, två på varje planta. Sånt blir man glad av när man är 28 år, men känner sig som en 85-åring mentalt.
 
I juli köpte jag en fin röd ros och när den hade vissnat klippte jag av toppen och satte stjälken i vatten. Sakta men säkert har rötterna börjat spricka upp och det börjar komma lite nya blad upptill. Det jag funderar på är när man kan plantera den i jord. Måste googla. Jag hoppas på att den klarar sig i alla fall, då jag köpte rosen i samband med farmors bortgång. Hade varit fint med en "farmorsros" att kunna plantera ut den i en framtida trädgård sen.
 
 
#1 - - Mamsen :

Då kanske du ska ta hand om mina också?!
Duktiga du!! Kram / Ma : )