Tisdagens "dinner party"

Poppebror skulle hämta bröd som jag bakat till honom och då tänkte jag att då kan dom ju lika gärna äta här och så blev det. Sen så gapade han om matlåda och det fick han. Fick rota fram annat kött i frysen som jag får fixa till Robin när han kommer hem från jobbet istället. Hoppas han inte blir ledsen i ögat.

Blev fruktsallad till efterrätt också. Brukar inte vara så sugen på frukt annars, men när solen tittar fram om man får lite vår- och sommarkänslor då dregglar man lite när man är inne i affären och strosar vid fruktdisken.
Fast sen förstörde ju brorsan nyttighetstemat med att gapa om "vart efterrätten till efterrätten var" så då fick jag rota fram glasspaketet ur frysen :P

Fläskkotletter, potatis, Jensens favoritsås och lite sallad.
Fruktsallad med jordgubbar, mango, äpple, päron och Kesella vanilj.


#1 - - Frugan:

Vart är mina tallrikar då??

#2 - - Lina:

Du kom ju aldrig?

#3 - - Renée:

Var är min inbjudan då?! Här har du ett supergott recept på fläskkotletter för övrigt ;) http://www.bloggfamiljen.se/matplatsen/?p=19972