Julafton & Juldagen

Nu är det årliga julfirandet över och som vanligt var vi ut till Robins föräldrar först på dagen och sedan åkte vi hem till min familj för att fira med farmor, mormor, alla syskon och respektive :) I år dök även min fina faster och två kusiner upp på julafton, extra trevligt!

På juldagen är det den årliga släktmiddagen, som innehåller färre deltagare för varje år och när farmor inte finns längre så kommer nog hela juldagsmiddagen gå i graven.

En tradition som jag inte tror kommer gå i graven dock, är att efter juldagsmiddagen så festar alla syskon, kusiner och allas pojkvänner och flickvänner och avslutar det hela nere på någon av krogarna i denna lilla stad :)
I år blev det BMB och en av kusinerna gjorde ett krogbesök för första gången. Ska man göra det, så ska man göra det ordentligt liksom ;)

Här kommer lite bilder från julafton och juldagen.


Majsan är nyfiken på tomten ute i Hägervallen :)


Fina svägerskan och Mílo öppnar paket.


Jag fick det paket som hade den mest avancerade inslagningen.


Julestök ute i Hägervallen.


Julgranen och klappar hos mamma och pappa :)


Mmm...mina favoriter!


Mina tallrikar ser kanske lite tråkiga ut, men jag riktar in mig på det godaste :)


Jag måste alltid sitta brevid Poppebror när vi käkar.
I år lyckades vi matcha varandra bra.


Mitt bidrag till julbordet var Rocky Road...


... och knäck.


I bland tycker vi om varandra ;P


Robin, Brorsan  och Frida :)


Mormor hade ockå varit snäll och fick paket.


Älskade lilla farmor och minstingbrorsan i bakgrunden.


Mamma Myy! Man vill bara pussa sönder henne!


Juldagsmiddag.


Jag och Frida skulle ta en "naturlig" bild.
Jag antar att jag är en glad skit och Frida är en tjurig prick ;)


Ja, alltså.... Vad säger man?


Brorsan och jag.


Mike är alltid lika normal. Han är från Skultuna, det förklarar en del.


Alla fick vara med lite var i alla fall...