När du får oväntat besök

Fick ett samtal från min vän som på något vänster hamnat i Västerås. Hade valt mellan att åka till Farsta eller Västerås, och gjorde det väldigt intelligenta valet att sätta sig på tåget hit. Utan pengar, utan något alls med sig och med typ nada batteri på mobilen.
Min lugna hemmakväll fick en oväntad vändning och istället skyndade jag ner till Vasaparken med en påse full med cheeseburgare och två stora vatten med is.
Utfodra, fixa cigg och sedan vandra ner till stationen för att sätta honom på tåget tillbaka till huvudstaden...


Älskade vännen...


...du gör min värld bättre...

Det sista tåget för ikväll rullade ifrån oss med två sekunder.
Som tur är har jag en sambo som kan ha ett otroligt stort hjärta, så han hade inget emot att ha en nattgäst fast han ska vara på jobbet halv 6 i morgonbitti.
Men å andra sidan.
Finns inte på kartan att jag hade lämnat kvar vännen på stan hela natten, oavsett vad min sambo tyckte.

Så nu ligger han här.
Min tvåmeters vän på min 150 centimeters soffa.

Måste köpa en sån där ihopfällbar gästsäng.
Ifall man får oväntat besök.




#1 - - K:

Ojdå, vilken tur att du räddade honom! =P



Ja, fläkten var ett bra köp! =D