Lilla farmor

Har varit och hälsat på min lilla farmor idag. Drog fram dammsugaren det första jag gjorde för att dammsuga hela lägenheten, hon är ju trots allt ingen ungdom längre. Inte för att det hjälpte så mycket, för det var den crapigaste jävla skitdammsugaren jag någonsin varit med om, fattar inte ens hur man kan köpa något så jävla dåligt åt henne.
Gick inte ens att dammsuga upp dom fem jävla havregrynen som hon hade spillt på golvet i morse!
Och nej, det var inte dammsugarpåsen det var fel på, jag kollade det först av allt.

Ringde och gnällde lite för mamma, så hon får nog en ny dammsugare, lillfarmor. Hade velat åka och köpa en till henne själv, men eftersom att RH är arbetslös nu och ännu inte fått igång någon a-kassa, så är det inte så jäkla tight med pengar här hemma just nu :(

Fick också ta med hennes deklaration när jag åkte. "Den ska Lena ha, hon ska hjälpa mig att fixa. Hon är så duktig på allt sånt där." Haha :) Alltid när det är något med papper så ringer hon till min mamma, hon är den enda som är betrodd med sånt där, haha :) Hennes egna fyra ungar duger inte :) Fast det är ju klart. Min mamma är ju faktiskt bäst på allt :)

Detta blev en bra dag, fast det bara är en sketen tisdag. Det började bra när deklarationen damp ner på golvet i morse.
Som vanligt var min första reaktion att åka till alla jobb, peka finger åt cheferna och dra, men precis som vanligt så insåg jag att summan att få tillbaka inte riktigt var så stor att det går att göra så :P
Men det räcker nog iaf till det som det var tänkt att det skulle räcka till :) Bara det är en seger i sig :)

Glad på en tisdag.... vad är det som händer med mig egentligen?


#1 - - Meems´:

eller hur, glad en tisdag? vart är argbiggan?



mjo, måste ringa o snacka med dom om hur man ska göra. håller tummarna för i höst eller avbetalning! annars snackar jag med banken om att utöka mitt lån där, vill inte ha två avbetalningar precis.

#2 - - Yvonne:

Skönt att få tillbaka lite på skatten. =)

Och dammsugaren är enligt farmor skitbra! =P Jag har faktiskt inte provat den ännu.



Och förresten är det ju lika bra att lämna papper och sådant viktigt till den som bevisligen är bra på sådant. =D

#3 - - Lina:

nja.. det vet jag inte.... hon sa INNAN jag började dammsuga att den var dålig och inte sög något och att den gamla var bättre....

#4 - - Anna:

Allt suger vissa dagar ;)

#5 - - Mamsen:

Det var det snällaste jag hört på riktigt länge! Tack vännen! Jag ÄR dock inte bäst på allt, men just nu jag önskar jag att jag var det, suck…

Ibland är livet JÄVLIGT tungt! Men solen skiner, så det finns kanske hopp… Hur var det nu, hm…, visst ja "POSITIV 2009"

Glad onsdag gumman! Puss på min "Hillmansans" lilla söta näsa. / Ma : )

#6 - - Mamsen:

Min kommentar kom visst inte med! Orka skriva om allt!! Glad onsdag ändå då! / Ma : )

#7 - - Mamsen:

Varför måste jag verifiera kommentaren?

#8 - - Lina:

mamma: när du skriver flera på rad så tror datorn att det är SPAM, därför kan det komma upp en verifieringsgrej :)