Påfyllnad till biblioteket

Vi var och handlade igår på Ica Maxi. Det gick snabbt, smidigt och vi blev 1743 kronor fattigare. Jäjä, det drabbar ingen fattig som man brukar säga ;P Slängde iaf med fem stycken böcker i vagnen. Så det så. Bokrea är bra, då får man fem böcker för under 200 kronor. Blir nog ett fint bibliotek så småning om....

SItter och väntar på att den där sablans tvätten ska torka så att jag kan hämta den, så att jag kan sova middag någon gång. Jag är fan svajntrött. Snacka om att man blir bortskämd när man jobbar mest kvällar och nätter ett tag.
Då är man ju helt död när man jobbar 7:30 två dagar i rad. Det är illa. Det är jävligt illa. Vem fanken var det som hade det uttrycket hela tiden??? Var det unge herr M månntro?? Bah, inte lätt att komma ihåg saker som strax är 10 år tillbaka i tiden.

Ursäkta mig, men nu ska jag gå ner i tvättstuga och köra huvudet i centrifugen för jag insåg hur fort tiden går och att snart är jag 50 och svassar runt i storlek 46 med gravidmage fast jag inte alls är ett dugg gravid.
Never in myt life....


Dom nya, 2 chic-litt och 3 tragiska.
#1 - - Yvonne:

Om du behöver lektyr har jag en hel skrubb full och några kassar nere i källaren. Bara att komma och rota. =)

#2 - - Mormor:

Men hallå ! Vill du inte åka till Grekland då måste du väl spara. Jag skulle aldrig i mitt liv lägga så mycket pengar på böcker. Går det inte att låna ?

Puss på er.

#3 - - Lina:

Mormor: somliga köper sprit, andra tyg eller skor. jag köper böcker. det verkar iaf vettigare i min hjärna. i vanliga fall kostar EN bok ca 200 kronor, så 5 till samma pris var ju för fan en piss i sjön.



Yvonne: Tackar så mycket :) du vet hur man ska göra du :)



#4 - - Mormor:

Absolut helt rätt, inte meningen att vara spydig, fattade som du köpt för 1700 men de angår ju inte mej vad du lägger pengarna på (sorry)



POK







#5 - - Lina:

Mormor: Nej, men det tyckte jag inte. tänkte att du måste ha läst fel :) böcker för 1700 är ju lite i det starkaste laget, haha :D det det mat vi handlade :) fick så fullt i frysen så den knappt gick att stänga =/

#6 - - ROSAMARTINA [bloggdesign] svarar:

Haha, kolla lappen som jag skrev:

http://rosamartina.blogg.se/2009/march/ett-trevande-forsok-till-varldsfred.html

#7 - - Anna:

Tjoho din gamla bokmal ;) hoppas helgen varit bra gumman? Här är allt lika trist som vanligt :( bläääääk för livet just nu...prutt