snart dags att jobba...

... igen.

Så less, så omotiverad och så trött. Knappt sovit nå sen jag klev av jobbet i morse.
Plus att jag ska jobba med en riktig sursubba inatt. Sur, grinig otrevlig och elak mot dom boende. Inatt när en boende ramlade och låg på golvet ringde jag över till stora huset för att få hjälp med att ta upp honom, då kom hon och skällde på farbrorn för att han hade ramlat. Okej, jag håller med om att det inte är speciellt roligt, det är jobbigt och tungt att få upp honom, men det är ju inte direkt så han tycker det är roligt att ligga på golvet heller.

Hon fick en tjänst efter att ha haft vik jättelänge, och nu efter en månad går hon runt och gnäller över att hon har tröttnat på jobbet. Idiot. Vissa andra, inklusive jag, hade varit skitglada om vi hade kunnat få en rad en längre tid, så får hon det och är bara sur, grinig och otacksam.

Många gnäller över oss yngre när vi missat något eller om vi är någonstans där vi inte riktigt har koll på rutinerna, men när det är någon av dom äldre (hon måste ändå vara över 50) som inte kan bete sig, då är det ingen som säger något. Jag skulle iaf inte ha hjärta att lämna någon i en blöt säng, bara för att jag inte orkar byta, utan vill sätta mig med kaffekoppen framför TV:n en stund.

Ska genomlida 10 underbara timmar med denna fantastiska personlighet inatt.

Skjut mig.




#1 - - Anna:

Du såna där klimakteriehäxor känner man mkt väl igen :( jag är ju sån efter 23 år i yrket att jag håller inte käft ;) jag säger att nu fan skärper du till dig din sura f*n-gissa om snopna dom blir? Jag har alltid haft det problemet att jag inte kan hålla käft ;) Som du säger farbrorn är gammal & snurrig..hade säkert velat va hemma istället för på hem???
Tur att du är där *kram* Men du lyfter väl inte själv ??? *hyttermedfingret*
Kraaaaam!