Skitdag, skitvecka, skitliv

Jag vill ha ett jobb. Ett "riktigt" jobb. Ibland lessnar man lite. Då skickar man mail till mamma för att avreagera sig.

Från:onlineLina Engström
Skickat:den 29 augusti 2008 13:55:02
Till: Lena Engström
vadfan i helvetes jävla skit, nu har jag gått igenom 17 jävla sidor på arbetsförmedlingen men finns det nå jävla skithelvetesjävlajobb  att söka då. NÄÄÄÄÄ. om man typ inte är nån tysk jävla ingenjör som kan jobba på Bombadier. Jävla cppiss skit.
 
fattar inte folk att dom behöver mig? idioter. 



Nu känns det mycket bättre. Ska lägga mig och stirra upp i taket igen.



#1 - - Anna:

Kunde inte sagt det bättre själv!! Särskilt slutpläderingen : "fattar inte folk att dom behöver mig? idioter."

Du är för bra för att va sann :D kraaaam! & pussa på RH från mig :)

#2 - - Mamsen:

Och mamma svarade:



Och hur gick det med den där KY-utbildningen du hittade?

Eller är det då dags att ta tag i högskolan igen? Välja andra kurser?



Vad vill du?

Ha ett tyskt ingengörsjobb med hög heltidslön utan att ha utbildning och bara jobba halvtid?

Ha, ha…



Du får skaffa en F-skattsedel och bli din egen.

Men det vore kanske bra att veta vad man vill göra innan…



Jag skulle gärna hjälpa dig med allt jag kan, men jag vet inte riktigt hur…



Har du lagt in din CV på alla de hundrafemtielva bemanningsföretag som finns??

Man vet ju aldrig vad som kan dyka upp! Kanske något som man minst anade från början.

Kostar ju inget att lägga dit den.



PUSS!

#3 - - Lina:

vaddå ta tag i högskolan? vad fan ska jag fortsätta läsa där för när jag inte tänker jobba med skiten. jag går hellre hemma arbetslös resten av livet än å gör det.